Communicatie & Klant Contact Centrum

WERKEN VOOR ALMERE

Bij de afdeling Communicatie & KCC werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Elk team heeft een eigen specialisatie; Woordvoering, Communicatieadvies, Content & Creatie, Klant Contact Centrum (KCC) en een stafteam. Samen werken zij voor de hele gemeente en streven naar de beste communicatie. Dit doen zij via digitale kanalen, sociale media en per brief. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie & KCC om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

De manier waarop een gemeente communiceert is sterk aan het veranderen. Stakeholders bepalen steeds vaker de agenda en dat vraagt een grote mate van alertheid van de gemeente. In de veranderende samenleving zoeken inwoners en ondernemers op andere manieren contact en interactie en de gemeente zoekt naar nieuwe wijzen om participatie vorm te geven. Digitale kanalen en sociale media spelen daarbij een grote rol. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. De verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie, & KCC is om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

Kylian over zijn veelzijdige communicatievak

Kylian over zijn veelzijdige communicatievak

Sinds 2019 werkt Kylian bij de gemeente Almere, waar hij begon als stagiair en nu met veel plezier als communicatieadviseur werkt. Zijn werkdag varieert enorm, met diverse overleggen en strategische sessies, en het leukste aan zijn werk vind hij de afwisseling en de vele contacten die hij heeft binnen het stadhuis.

Altijd een luisterend oor met Taïees

Maak kennis met Taïees, een gepassioneerde senior medewerker van het callcenter van de gemeente Almere. Vanaf haar start als junior medewerker heeft ze zich opgewerkt naar haar huidige functie. In het interview bespreekt ze haar dagelijkse taken, de obstakels die ze tegenkomt en waarom ze het zo belangrijk vindt om de inwoners van Almere te ondersteunen.

Altijd een luisterend oor met Taïees