Communicatie & Klant Contact Centrum

WERKEN VOOR ALMERE

Bij de afdeling Communicatie & KCC werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Elk team heeft een eigen specialisatie; Woordvoering, Communicatieadvies, Content & Creatie, Klant Contact Centrum (KCC) en een stafteam. Samen werken zij voor de hele gemeente en streven naar de beste communicatie. Dit doen zij via digitale kanalen, sociale media en per brief. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie & KCC om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

De manier waarop een gemeente communiceert is sterk aan het veranderen. Stakeholders bepalen steeds vaker de agenda en dat vraagt een grote mate van alertheid van de gemeente. In de veranderende samenleving zoeken inwoners en ondernemers op andere manieren contact en interactie en de gemeente zoekt naar nieuwe wijzen om participatie vorm te geven. Digitale kanalen en sociale media spelen daarbij een grote rol. Informatie is altijd en overal beschikbaar en is steeds meer visueel georiënteerd en wordt steeds sneller en vluchtiger. De gemeente wil daarop inspelen en effectief blijven in het maken van verbinding met haar omgeving. De verantwoordelijkheid van de afdeling Communicatie, & KCC is om de organisatie hierbij maximaal te ondersteunen en collega’s en bestuurders in staat te stellen om actief in contact te staan met elkaar en de mensen in onze omgeving.

Taïees Vis

Maak kennis met Taïees, een gepassioneerde senior medewerker van het callcenter van de gemeente Almere. Vanaf haar start als junior medewerker heeft ze zich opgewerkt naar haar huidige functie. In het interview bespreekt ze haar dagelijkse taken, de obstakels die ze tegenkomt en waarom ze het zo belangrijk vindt om de inwoners van Almere te ondersteunen.

Taïees Vis

Bianca Meulemans

Als adviseur en coach bij de gemeente Almere heeft Bianca een sleutelrol in het ondersteunen van haar collega's om de beste dienstverlening aan de inwoners te bieden. Met haar 12 jaar ervaring, begon ze haar carrière in de klantenservice en vond vervolgens haar weg naar de gemeente, waar ze zich heeft toegewijd aan het helpen van anderen om te groeien binnen de organisatie.

Bianca Meulemans
Bernadet Timmer

Bernadet Timmer

Bernadet is al 16 jaar contentspecialist bij de gemeente Almere, waar ze zich richt op zowel on- als offline communicatie. Met een achtergrond als persvoorlichter bij Politie Flevoland, koos ze bewust voor een rol bij de overheid om bij te dragen aan de maatschappij.

Kylian Weppner

Kylian Weppner

Sinds 2019 werkt Kylian bij de gemeente Almere, waar hij begon als stagiair en nu met veel plezier als communicatieadviseur werkt. Zijn werkdag varieert enorm, met diverse overleggen en strategische sessies, en het leukste aan zijn werk vind hij de afwisseling en de vele contacten die hij heeft binnen het stadhuis.