Economische ontwikkeling en grondzaken

Economische ontwikkeling en grondzaken


De afdeling Economische Ontwikkeling en Grondzaken geeft met een driehoofdig managementteam en zo’n veertig medewerkers uitvoering aan de in 2019 nieuw opgestelde Economische agenda en de agenda Recreatie en Toerisme 2016-2022. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als marketing en acquisitie, accountmanagement voor bedrijven, visie op bedrijventerreinen, scholing & arbeidsmarkt, start ups en scale ups, recreatie en toerisme, doorontwikkeling van het Ondernemersplein en de verkoop van bedrijfskavels.

De volgende inhoudelijke opgaven staan ondermeer in de komende jaren centraal:

  • Voldoende woningen en gevarieerde woonomgevingen
  • Voldoende aanbod van arbeid in Almere en omgeving 
  • Mensen kunnen in Almere prettig werken en wonen.
  • Goed ondernemersklimaat met voorzieningen
  • Almere heeft een succesvolle economie.
  • Onderwijsaanbod en arbeidsmarkt sluiten op elkaar aan.

Binnen de afdeling heerst een heel eigen dynamiek: we zijn actiegericht, bedrijfsmatig, commercieel denkend en er ligt echt nergens een plukje stof. We houden van een feestje en vieren samen onze successen.

Voorbeelden van vacatures:

  • Regisseur Arbeidsmarkt
  • Kwartiermaker Ondernemersplein
  • Beleidsadviseur Economische ontwikkeling
  • Juridisch adviseur Grondzaken
  • Contractbeheerder
  • Junior accountmanager
  • Strategische adviseurs

Interesse in toekomstige vacatures? We houden je graag op de hoogte via onze vacature alertOf neem contact op met de corporate recruiter van de afdelling Economische ontwikkeling en grondzaken: Romy Terrero Sierra.